Mnoho lidí si plete pojištění nemovitosti a pojištění domácnosti, přitom jde o dva odlišné produkty. Nemovitost zahrnuje vše, co je pevně spojené s budovou – například zdi, podlahy nebo střechu. Domácnost naopak pokrývá vše, co si do domu přinesete – nábytek, elektroniku, osobní věci.

Pokud například praskne potrubí a voda poškodí podlahu, kryje tuto škodu pojištění nemovitosti. Pokud ale voda zničí gauč nebo televizi, jde o škodu na domácnosti.

Jak správně pojistit domov?

Při výběru pojištění je klíčové nastavit správnou hodnotu majetku. Pokud zvolíte příliš nízkou částku, pojišťovna vám při pojistné události nemusí pokrýt celou škodu. Naopak zbytečně vysoká částka znamená vyšší pojistné.

Důležité je také aktualizovat pojistku každé dva až tři roky. Nové vybavení nebo rekonstrukce mohou zvýšit hodnotu majetku, zatímco vyřazené věci je dobré z pojistky odstranit.

Připojištění – co se hodí?

Připojištění je rozšíření základního pojištění. Například můžete připojistit vedlejší stavby jako garáž nebo sklep. Také je možné pojistit dražší vybavení, cennosti nebo asistenční služby – ty vám pomohou při poruše topení nebo zabouchnutých dveřích.

Co je dobré mít připojištěné?

  • Vedlejší stavby (garáž, sklep)
  • Cennosti a dražší vybavení
  • Asistenční služby
  • Odpovědnost za škodu

Pojištění domácnosti v nájmu

I nájemníci by měli zvážit pojištění domácnosti. Pokud dojde k poškození vybavení majitele, může nájemník nést odpovědnost. Pojištění odpovědnosti pak pokryje škody nejen v bytě, ale i u sousedů, například při vytopení.

Nepodceňujte význam správně nastavené pojistky – při nečekané události může zásadně ovlivnit výši vyplaceného odškodnění.