Možná byste si přáli změnit banku, ale nejste si jisti jak na to. Taky si možná myslíte, že změnit banku je složité a nestojí to za to množství komplikací. Pokud ale přecházíte mezi bankami, které přistoupily na tzv. Kodex mobility, nemusíte se ničeho bát. Tento Kodex zaručuje, že přestup bude rychlý a bezproblémový. V článku najdete přehled těchto bank a podrobný postup přestupu.

 

Banky do Kodexu zapojené

Všechny níže uvedené společnosti se zavázaly k usnadnění přechodu mezi nimi. V praxi to znamená, že pokud se rozhodnete k některé z těchto bank přestoupit, vyřídí za vás vše potřebné. Dodržování Kodexu navíc pravidelně kontroluje Česká bankovní asociace.

Zapojené bankovní společnosti:

  • Air Bank
  • Banka Creditas
  • Česká spořitelna
  • Československá obchodní banka
  • Era (Poštovní spořitelna – součást ČSOB)
  • Equa Bank
  • Expobank
  • Fio Banka
  • Hello Bank
  • ING Bank
  • J&T Banka
  • Komerční banka
  • mBank
  • Moneta Money Bank
  • Oberbank
  • PPF banka
  • Raiffeisen bank
  • Sberbank
  • UniCredit BankVolksbank Raiffeisenbank Nordoberpfalz eG
  • Všeobecná úvěrová banka, a.s., pobočka Praha
  • Waldviertel Sparkasse Bank

 

Změna banky

 

Vytvořte si účet u nové banky

Prvním krokem je založení účtu u banky, do které chcete přejít. Můžete tak učinit přes internet nebo přímo na jedné z jejich poboček.

Vyplňte formulář

Stáhněte si a vyplňte formulář Žádost o změnu banky. Najdete ho volně na internetu a platí univerzálně pro přechod mezi všemi bankami. Údaje doplňte dle instrukcí. Nezapomeňte také uvést zda chcete převést trvalé příkazy, souhlasy s inkasem a zda si přejete účet u původní banky zrušit.

Formulář doneste do nové banky

S vyplněným formulářem zajděte na pobočku nové banky. Důležité je být si jistý, že obě banky (nová i stávající) přistoupily na Kodex mobility.

Vaši žádost vyřídí banka

Pokud bude vše v pořádku, vaše nová banka za vás vše vyřídí. Počítejte s tím, že produkty nové a staré banky se mohou mírně lišit. Je tedy možné, že některé věci s vámi bude nová banka řešit osobně nebo přes telefon. Některé banky např. neumožňují posílat inkasní platby měsíčně více než jednou. Veškeré nesrovnalosti s vámi ale banka bude řešit, nic neupraví sama. V tomto bodě může nastat problém v případě, že u staré banky máte na účet navázané další závazky jako třeba hypotéku. V takové situaci k převodu nedojde.

Převede také všechny platby

Nová banka také převede všechny trvalé příkazy a schválení inkas. Nemusíte tedy nic zadávat zdlouhavě ručně. Jediné s čím vám banka nepomůže, je upravení nastavení inkas u dodavatele. Banka nemůže jednat vaším jménem, proto tato činnost zůstane na vás. Musíte tedy kontaktovat svého dodavatele plynu, elektřiny, mobilního operátora apod.